Browsing Category:

cat

in blog, cat, life, My pet

Sayangku Titem

at

Beginilah aksinya bila dah dapat greenlight dari Mamanya dapat keluar sekejap. Sekejap je tau. 😆 Actually, tak baik juga kalau kita kandang kucing-kucing kita sepanjang masa tanpa diepaskan. Walaupun untuk sekejap saja itupun sudah memadai. Risau nanti mereka akan mengalami kemurungan. Sekejap nanti Safiena nak share Tips Penjagaan Bulu Kucing…

in blog, cat, life

Apa dosaku? #kucingdobi

at

Baru-baru ini kita telah dikejutkan dengan video viral  #kucingdobi yang telah diperlakukan dengan kejam oleh dua manusia yang tiada hati perut. Maaf! Terus terang Safiena bagitau taknak tengok video tu. Hancur luluh bila baca news pasal tu. Kalau nak buka video footage cctv tu memang tak sanggup. Ya Allah…

in blog, cat, family, My pet, photograph

Aksi si comel

at

Suka kucing tak? Kucing mampu menghilangkan stress dan memberi ketenangan, dalam ertikata sebagai teman untuk meluahkan perasaan. Sebab? Mereka adalah pendengar yang setia dan juga boleh dan sangat dipercayai untuk menyimpan rahsia(sudah semestinya!) Kalau manusia ni belum tentu kan? Hihihi… Ada juga orang yang takutkan kucing. Mungkin geli tengok…

in blog, cat, family, My pet

Seketul Titem

at

Assalamualaikum dan hai blogger comel semua. Suka kucing tak? Makhluk yang paling comel dan rapat dengan manusia. Kenalkan anak kucing Safiena yang diberi nama Titem Artum. Kenapa nama Titem? Apa maksud disebalik nama tu?Nak dijadikan cerita, kisah si Ainna, anak Safiena yang sulung. Bahasa percakapan dia masih pelat…

in blog, cat, My pet

Damailah disana ya sayang

at

Mama redha dengan pemergianmu sayang, Bujibu Buyam. 12.12.2017 tidak akan kami lupakan sampai bila-bila. Mama halalkan makan minummu. Bila tengok bekas Bujibu terbit rasa sayu menyelubungi sanubari. Bujibu setia dengan tuannya. Kalau keluar pun sekejap saja.
Terima kasih ya Allah kerana meminjamkan Bujibu buat kami sekeluarga walaupun seketika cuma. Damailah kau disana.